VILLKOR
Hur blir jag kund?
Du kontaktar oss genom vårt kontaktformulär, per telefon eller genom e-post så hör vi av oss inom 24 timmar.Du börjar alltid med en bindningsfri provstädning för att se om du är nöjd med tjänsten och om det är något för dig.
Hur snabbt kommer vi igång med städningen?
Efter att ha fått dina kontaktuppgifter så bokar vi in ett kostnadsfritt möte. Efter det har vi som mål att komma igång med tjänsten inom en vecka.
Måste jag vara hemma vid första städtillfället?
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.
Vad behöver jag som kund tänka på innan städningen?
För bästa möjliga resultat ber vi er att plocka undan kläder, leksaker och dylikt så att städningen kan utföras på ett effektivt och smidigt sätt.
Är det samma person som kommer hem till mig?
Ja, vårt upplägg är att du har samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi den som ni anmält som kontaktperson innan vi skickar en vikarie.
Om vi av någon anledning måste byta ut städaren hos dig så blir du alltid kontaktad om det innan.
Måste jag lämna ut nycklar?
Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att gömma nycklar eller andra lösningar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.
Är det någon bindningstid och hur lång är uppsägningstiden?
Du har alltid ett löpande avtal med en-tre månader uppsägningstid om du är privatkund.Du kan även ha en provstädning innan du binder dig om det önskas så. Om ni blir missnöjda så betalar du enbart för den städning.
Företagskunder har i regel 12 månaders bindningstid med tre månaders uppsägningstid.
Vad händer om jag inte är nöjd med hemstädningen?
Kvalitén på det jobb vi utför är av jätteviktig för oss, och skulle du vara missnöjd med vårt arbete ger vi dig möjlighet att inom 24 timmar göra en reklamation. Därefter åtgärdar vi så snabbt som möjligt problemet. Detta är av största vikt för oss då vi eftersträvar att du skall vara till 100% nöjd med vårt arbete.
Hur betalar jag?
All fakturering sker i efterskott en gång per månad med 10 dagar förfallotid och du betalar fakturan enkelt via din bank eller internetbank.
När kan man avboka sin städtillfälle?
• Avbokningar sker via mail – eller per telefon. De är kostnadsfritt att avboka om man avbokar 24 timmar innan städtillfället annars debiteras ni med 50% av städkostnad för just den tillfälle.
• Om du blir sjuk kan du avboka samma dag utan kostnad för dig. Men du måste avboka minst 3 timmar innan påbörjat arbete.
Kan jag avboka i sista minuten?
Tyvärr. Vår administration klarar inte av sista-minuten bokningar. Vi kan inte fylla luckorna och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna ovan.
Hur kan man säga upp sitt städavtal?
Skulle du av någon anledning inte vilja fortsätta med oss så meddelar du oss bara detta via mail. Vi har inga långa kontrakt. Detta gäller under hela din tid som kund hos oss.